တည္ေနရာအေျခခံ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ ေမးခြန္းကို အေျခခံကာ သံုးစြဲသူမ်ားအတြက္ အသံုးတည့္ေစမည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေထာက္ပံ့ေပးသည္။ ထို႔အျပင္ အဆိုပါ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ ကူပြန္မ်ား လႊဲေျပာင္းေပးျခင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္ဧရိယာတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားထံ အျခားေသာ ေစ်းကြက္ရွာေဖြျခင္း အခ်က္အလက္တို႔ကို ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္သည္။
တည္ေနရာအေျခခံ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားတြင္ အေျခခံ အစိတ္အပိုင္း ငါးခု လိုအပ္သည္။ ၎တို႔မွာ (၁) service provider ၏ software application (၂) ဝန္ေဆာင္မႈအတြက္ အခ်က္အလက္ႏွင့္ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို ထုတ္လႊင့္ေပးမည့္ မိုဘိုင္းကြန္ရက္ (၃) ပထဝီဝင္ အခ်က္အလက္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သံုးစြဲသူထံ ေထာက္ပံ့ျဖည့္ဆည္းေပးမည့္ content provider (၄) တည္ေနရာကို ေဖာ္ျပေပးမည့္ အစိတ္အပိုင္း (GPS) (၅) သံုးစြဲသူ၏ မိုဘိုင္း ထုတ္ကုန္တို႔ ျဖစ္သည္။ ဥပေဒအရ တည္ေနရာအေျခခံ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းခံသည့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သံုးစြဲသူမ်ား အေနျဖင့္ အဆိုပါ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို အသံုးျပဳသည့္အခါ ထုတ္ကုန္၏ တည္ေနရာကို သိရိွႏိုင္ရန္အတြက္ တည္ေနရာအေျခခံ ဝန္ေဆာင္မႈ application ကို ထည့္သြင္းၿပီး ေတာင္းဆိုခ်က္တစ္ခုကို လက္ခံရမည္ ျဖစ္သည္။
တည္ေနရာအေျခခံ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ ကတည္းက အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ထိုစဥ္ကတည္းက ၎တို႔ကို ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ လစဥ္ေၾကးအေျခခံ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ Apple ၏ 3G iPhone ႏွင့္ Google ၏ တည္ေနရာအေျခခံ ဝန္ေဆာင္မႈ အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ Android operating system ထြက္ေပၚလာခ်ိန္တြင္ developer မ်ားက သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ သံုးစြဲသူမ်ားကို အဆိုပါ ဝန္ေဆာင္မႈအား မိတ္ဆက္ေပးခဲ့သည္။
Neilsen Mobile ၏ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ စတုတၳသံုးလပတ္ အစီရင္ခံစာအရ ေျမာက္အေမရိက၏ မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ားအတြက္ application download ျပဳလုပ္ျခင္းမွ စုစုေပါင္းဝင္ေငြ အနက္ ၅၈ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ တည္ေနရာအေျခခံ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားမွ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
http://internetjournal.com.mm/content
No comments:
Post a Comment