Facebook ဟာ News Feed မွာ သင္နဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ပုိ႔စ္ေတြကိုပဲ
ေဖာ္ျပႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ သူ႔ရဲ့ အယ္လ္ဂရစ္သမ္ကို ခဏခဏေျပာင္းလဲခဲ့တာကို
အသုံးျပဳသူေတြ သတိထားမိမွာပါ။
ဒါေပမယ့္ ယေန႔ ေျပာင္းလဲလုိက္တဲ့ News Feed အယ္လ္ဂရစ္သမ္ (algorithm) အသစ္မွာေတာ့ အင္တာနက္အသုံးျပဳသူေတြ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္အျဖစ္ရဆုံး ‘clickbait’ လုိ႔ေခၚတဲ့ ‘ကလစ္ျမွဴဆြယ္မွဳ’ ေတြကို အဓိကထားတိုက္ခိုက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ Clickbait ဆုိတာ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္ထဲကို လူမဝင္ဝင္ေအာင္ ျမွဴဆြယ္ေရးသားထားတဲ့ သတင္းေခါင္းစဥ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာေျပာရရင္ “ ဆုိဖာကူရွင္ေအာက္ကို သူမၾကည့္မိလိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ဒါကို ေတြ႔ျပီး မွင္တက္မိသြားတယ္” ဆုိတဲ့ ကလစ္ျမွဴဆြယ္ထားတဲ့ မရိုးမသားသတင္းေခါင္းစဥ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
ယခုေျပာင္းလဲလုိက္တဲ့ News Feed ေဖာ္ျပမွဳအယ္လ္ဂရစ္သမ္မွာေတာ့ ဒီလုိေခါင္းစဥ္မ်ိဳးေပးထားတဲ့သတင္းေတြကို လူေတြအေတြ႔နည္းသြားမွာျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
“ သတင္းမီဒီယာေတြအေနနဲ႔ လူေတြစိတ္ဝင္စားဖတ္ရွဳမယ့္သတင္းေတြကိုပဲ တင္ေစခ်င္သလုိ၊ လူေတြအေနနဲ႔လည္း ရိုးရိုးရွင္းရွင္း ေရးသားထားတဲ့သတင္းေခါင္းစဥ္ေတြကိုပဲ ပုိစိတ္ဝင္စားၾကတယ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ထင္ပါတယ္” လုိ႔ Facebook ရဲ့ News Feed အတြက္ ထုတ္ကုန္စီမံခန္႔ခြဲမွဳဌာန ဒုတိယဥကၠဌ Adam Mosseri က ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။
Facebook အေနနဲ႔ သတင္းေခါင္းစဥ္ေပါင္း ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာကို လူသားေတြနဲ႔ အခ်ိန္ေပးကာ အမွန္တကယ္ဆန္းစစ္ေလ့လာခဲ့ျပီး၊ Clickbait ျဖစ္မျဖစ္ကို အဓိကအခ်က္ႏွစ္ခ်က္နဲ႔ ဆုံးျဖတ္ထားေၾကာင္း ၎ရဲ့ ဘေလာ့ဂ္ပုိ႔စ္မွာ ေရးသားေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ပထမတစ္ခ်က္ကေတာ့ သတင္းေဆာင္းပါးတစ္ခုရဲ့ အေၾကာင္းအရာကို နားလည္သိရွိဖို႔အတြက္ လုိအပ္တဲ့သတင္းအခ်က္အလက္ကို ျမွပ္ထားတဲ့ သတင္းေခါင္းစဥ္မ်ိဳးျဖစ္ကာ၊ ဒုတိယတစ္ခ်က္ကေတာ့ သတင္းေဆာင္းပါးကို အက်ယ္ခ်ဲ႔လြန္းျပီး၊ တလြဲထင္ျမင္မွဳေတြျဖစ္ေပၚေစတဲ့ သတင္းေခါင္းစဥ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔ ညီေနတဲ့သတင္းေခါင္းစဥ္မ်ိဳးေတြဟာ လူေတြအေတြ႔နည္းသြားမွာေၾကာင့္ သတင္းေရးသားသူေတြအေနနဲ႔လည္း ျမွဴဆြယ္ေရးသားတာမ်ိဳး ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။
Facebook အယ္လ္ဂရစ္သမ္အသစ္ဟာ ဒီလုိ ကလစ္ျမဴဆြယ္မွဳသတင္းေတြနဲ႔ လူဝင္ႏွဳန္းဆြဲေနရတဲ့ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ေတြအတြက္ေတာ့ စိတ္ပ်က္စရာျဖစ္ေနမွာပါ။
Credit to ==> Digital Timesဒါေပမယ့္ ယေန႔ ေျပာင္းလဲလုိက္တဲ့ News Feed အယ္လ္ဂရစ္သမ္ (algorithm) အသစ္မွာေတာ့ အင္တာနက္အသုံးျပဳသူေတြ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္အျဖစ္ရဆုံး ‘clickbait’ လုိ႔ေခၚတဲ့ ‘ကလစ္ျမွဴဆြယ္မွဳ’ ေတြကို အဓိကထားတိုက္ခိုက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ Clickbait ဆုိတာ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္ထဲကို လူမဝင္ဝင္ေအာင္ ျမွဴဆြယ္ေရးသားထားတဲ့ သတင္းေခါင္းစဥ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာေျပာရရင္ “ ဆုိဖာကူရွင္ေအာက္ကို သူမၾကည့္မိလိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ဒါကို ေတြ႔ျပီး မွင္တက္မိသြားတယ္” ဆုိတဲ့ ကလစ္ျမွဴဆြယ္ထားတဲ့ မရိုးမသားသတင္းေခါင္းစဥ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
ယခုေျပာင္းလဲလုိက္တဲ့ News Feed ေဖာ္ျပမွဳအယ္လ္ဂရစ္သမ္မွာေတာ့ ဒီလုိေခါင္းစဥ္မ်ိဳးေပးထားတဲ့သတင္းေတြကို လူေတြအေတြ႔နည္းသြားမွာျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
“ သတင္းမီဒီယာေတြအေနနဲ႔ လူေတြစိတ္ဝင္စားဖတ္ရွဳမယ့္သတင္းေတြကိုပဲ တင္ေစခ်င္သလုိ၊ လူေတြအေနနဲ႔လည္း ရိုးရိုးရွင္းရွင္း ေရးသားထားတဲ့သတင္းေခါင္းစဥ္ေတြကိုပဲ ပုိစိတ္ဝင္စားၾကတယ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ထင္ပါတယ္” လုိ႔ Facebook ရဲ့ News Feed အတြက္ ထုတ္ကုန္စီမံခန္႔ခြဲမွဳဌာန ဒုတိယဥကၠဌ Adam Mosseri က ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။
Facebook အေနနဲ႔ သတင္းေခါင္းစဥ္ေပါင္း ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာကို လူသားေတြနဲ႔ အခ်ိန္ေပးကာ အမွန္တကယ္ဆန္းစစ္ေလ့လာခဲ့ျပီး၊ Clickbait ျဖစ္မျဖစ္ကို အဓိကအခ်က္ႏွစ္ခ်က္နဲ႔ ဆုံးျဖတ္ထားေၾကာင္း ၎ရဲ့ ဘေလာ့ဂ္ပုိ႔စ္မွာ ေရးသားေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ပထမတစ္ခ်က္ကေတာ့ သတင္းေဆာင္းပါးတစ္ခုရဲ့ အေၾကာင္းအရာကို နားလည္သိရွိဖို႔အတြက္ လုိအပ္တဲ့သတင္းအခ်က္အလက္ကို ျမွပ္ထားတဲ့ သတင္းေခါင္းစဥ္မ်ိဳးျဖစ္ကာ၊ ဒုတိယတစ္ခ်က္ကေတာ့ သတင္းေဆာင္းပါးကို အက်ယ္ခ်ဲ႔လြန္းျပီး၊ တလြဲထင္ျမင္မွဳေတြျဖစ္ေပၚေစတဲ့ သတင္းေခါင္းစဥ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔ ညီေနတဲ့သတင္းေခါင္းစဥ္မ်ိဳးေတြဟာ လူေတြအေတြ႔နည္းသြားမွာေၾကာင့္ သတင္းေရးသားသူေတြအေနနဲ႔လည္း ျမွဴဆြယ္ေရးသားတာမ်ိဳး ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။
Facebook အယ္လ္ဂရစ္သမ္အသစ္ဟာ ဒီလုိ ကလစ္ျမဴဆြယ္မွဳသတင္းေတြနဲ႔ လူဝင္ႏွဳန္းဆြဲေနရတဲ့ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ေတြအတြက္ေတာ့ စိတ္ပ်က္စရာျဖစ္ေနမွာပါ။
No comments:
Post a Comment