Facebookဆိုတာတစ္ခ်ိန္ကေတာ့အခ်င္းခ်င္းေအာက္ကလိအာၿပီးေသာင္စဥ္ေရမရေတြေျပာေနတဲ့ေနရာ လို႔လူအေတာ္မ်ားမ်ားကမွတ္ယူခဲ့ၾကပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္လည္းဒီအတိုင္းပဲသေဘာထားခဲ့ပါတယ္။ဒါေပမယ့္အခုအခ်ိန္မွာ
တစ္ကမၻာလံုးကFacebook သံုးသူအေရအတြက္သန္း (၁၅၀၀) ရွိေနၿပီး
ျမန္မာျပည္မွာတင္သံုးတဲ့လူငါးသန္းေက်ာ္ရွိပါတယ္။မထင္မွတ္ဘဲFacebook
မွာလူေတြလာစုေတာ့စီးပြားေရးသမားေတြအကြက္ေတြ႕သြားပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာbrand
အလုိက္page ေတြအေတာ္မ်ားမ်ားလည္းရွိေနပါၿပီ။
Facebookကိုအေတာ္ေလးေပါ့ပ်က္ပ်က္သံုးခဲ့တဲ့လူတခ်ဳိ႕စီးပြားေရးအျမင္ရွိလာတယ္။အဲဒီကေနအေရာင္း အ၀ယ္လုပ္ေနတာေတြေတြ႕ရပါတယ္။စာဖတ္သူေတြလည္းစီးပြားေရးအျမင္ရွိမယ္ဆိုရင္Facebook
ေပၚ မွာေစ်းဆိုင္ေထာင္
လို႔ရပါတယ္။ေစ်းဆိုင္ေထာင္ၿပီးရင္ဒီအတိုင္းေနလို႔ေတာ့မရဘူး။ေစ်းဆိုင္က
ေနေစ်းကြက္ႀကီးတစ္ခုျဖစ္ လာေအာင္ႀကိဳးစားရပါမယ္။Fan ေတြစုရပါမယ္။ Group
ေတြဖြဲ႕ရပါမယ္။အခ်ိန္ယူၿပီးေလ့လာရင္တတ္သြားႏိုင္တဲ့ အလုပ္
ေတြျဖစ္ေပမယ့္Facebook ကိုသာမန္သံုးသူေတြအတြက္ကအစိမ္းသက္သက္
ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။Facebook ေပၚမွာေစ်းကြက္ထူေထာင္ တဲ့ကိစၥအတြက္ Facebook
အဖြဲ႕ႀကီးရဲ႕သေဘာထားအျမင္ေတြကိုလည္းသိထားသင့္တာမို႔
အားလံုးကိုၿခံဳငံုၿပီးတင္ျပသြားခ်င္ပါတယ္။Facebookရဲ႕page ေတြအေပၚမွာ
ဘာေတြကိုဘယ္လိုေဖာ္ျပမယ္ဆိုတဲ့Website ရဲ႕အေျခခံအယူအဆပိုင္းကို
အရင္ၾကည့္ရေအာင္facebookသံုးစြဲတဲ့သူရဲ႕newsfeed မွာဘယ္လိုitem
ေတြပဲေပၚရမယ္ဆိုတဲ့ကိစၥကိုfacebookအဖြဲ႕ႀကီးရဲ႕တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းလွ်ဳိ႕၀ွက္ထားတဲ့ Algorithm
ေပၚမွာမူတည္ၿပီးဆံုးျဖတ္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္လည္းဒီအတိုင္းပဲသေဘာထားခဲ့ပါတယ္။ဒါေပမယ့္အခုအခ်ိန္မွာ
တစ္ကမၻာလံုးကFacebook သံုးသူအေရအတြက္သန္း (၁၅၀၀) ရွိေနၿပီး
ျမန္မာျပည္မွာတင္သံုးတဲ့လူငါးသန္းေက်ာ္ရွိပါတယ္။မထင္မွတ္ဘဲFacebook
မွာလူေတြလာစုေတာ့စီးပြားေရးသမားေတြအကြက္ေတြ႕သြားပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာbrand
အလုိက္page ေတြအေတာ္မ်ားမ်ားလည္းရွိေနပါၿပီ။
Facebookကိုအေတာ္ေလးေပါ့ပ်က္ပ်က္သံုးခဲ့တဲ့လူတခ်ဳိ႕စီးပြားေရးအျမင္ရွိလာတယ္။အဲဒီကေနအေရာင္း အ၀ယ္လုပ္ေနတာေတြေတြ႕ရပါတယ္။စာဖတ္သူေတြလည္းစီးပြားေရးအျမင္ရွိမယ္ဆိုရင္Facebook
ေပၚ မွာေစ်းဆိုင္ေထာင္
လို႔ရပါတယ္။ေစ်းဆိုင္ေထာင္ၿပီးရင္ဒီအတိုင္းေနလို႔ေတာ့မရဘူး။ေစ်းဆိုင္က
ေနေစ်းကြက္ႀကီးတစ္ခုျဖစ္ လာေအာင္ႀကိဳးစားရပါမယ္။Fan ေတြစုရပါမယ္။ Group
ေတြဖြဲ႕ရပါမယ္။အခ်ိန္ယူၿပီးေလ့လာရင္တတ္သြားႏိုင္တဲ့ အလုပ္
ေတြျဖစ္ေပမယ့္Facebook ကိုသာမန္သံုးသူေတြအတြက္ကအစိမ္းသက္သက္
ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။Facebook ေပၚမွာေစ်းကြက္ထူေထာင္ တဲ့ကိစၥအတြက္ Facebook
အဖြဲ႕ႀကီးရဲ႕သေဘာထားအျမင္ေတြကိုလည္းသိထားသင့္တာမို႔
အားလံုးကိုၿခံဳငံုၿပီးတင္ျပသြားခ်င္ပါတယ္။Facebookရဲ႕page ေတြအေပၚမွာ
ဘာေတြကိုဘယ္လိုေဖာ္ျပမယ္ဆိုတဲ့Website ရဲ႕အေျခခံအယူအဆပိုင္းကို
အရင္ၾကည့္ရေအာင္facebookသံုးစြဲတဲ့သူရဲ႕newsfeed မွာဘယ္လိုitem
ေတြပဲေပၚရမယ္ဆိုတဲ့ကိစၥကိုfacebookအဖြဲ႕ႀကီးရဲ႕တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းလွ်ဳိ႕၀ွက္ထားတဲ့ Algorithm
ေပၚမွာမူတည္ၿပီးဆံုးျဖတ္ပါတယ္။
Facebook မွာnewsfeed ranking
ဆိုတာရွိတယ္။Google ကSearch result ranking
မ်ဳိးခပ္ဆန္ဆန္ပါပဲ။သာမန္သံုးတဲ့လူက ျပႆနာမရွိေပမယ့္ facebookကို
ေစ်းကြက္တစ္ခုလိုသေဘာထားၿပီးသံုးမယ့္သူကေတာ့ ကိုယ္တင္မယ့္post ေတြကို
ျပင္ဆင္တဲ့အခါဒီအခ်က္အားလံုးကိုထည့္ၿပီး
စဥ္းစားထားဖို႔လိုပါတယ္။Facebookဟာpost တင္တဲ့အခါမွာ စာသားခ်ည္း
သက္သက္တင္တဲ့post ေတြထက္ဓာတ္ပံုေတြဗီဒီယိုေတြနဲ႔တင္တာကို ပိုၿပီး
သေဘာက်ပါတယ္။တင္လိုက္တဲ့post တစ္ခုအေပၚမွာတုံ႕ျပန္မႈမ်ားေလေလ
(ဆိုလိုခ်င္တာကlike ေတြမ်ားမယ္၊comment ေတြမ်ားမယ္၊share လုပ္တာ
ေတြမ်ားမယ္) အဲဒီpost ကိုfacebookေပၚမွာ ျမင္ရဖို႔အခြင့္အလမ္းမ်ား
ေလေလျဖစ္ပါမယ္။လူတစ္ဦးခ်င္းစီနဲ႔ဆိုင္တဲ့facebook account အေပၚမွာ
မူတည္ၿပီးေျပာမယ္ဆိုရင္ကိုယ္တင္တဲ့post ကိုလူႀကိဳက္မ်ားေလေလ
ေနာင္တင္မယ့္post ကိုလူေတြပိုၿပီးျမင္ရဖို႔အခြင့္အလမ္းမ်ားေလေလ
ျဖစ္ပါမယ္။Facebook ကိုေစ်းကြက္လိုသေဘာထားၿပီးသံုးမယ့္ လူေတြ
အတြက္သူ႕account ဟာpublic type ျဖစ္မယ္ဆိုတာသေဘာေပါက္မယ္လို႔
ထင္ပါတယ္။သူ႕post ကိုလူႀကိဳက္ေလpublic ထဲကိုပိုၿပီးေပါက္ေလျဖစ္ပါမယ္။
ဘယ္လိုပံုစံမ်ဳိးနဲ႔တင္တဲ့post ကိုတျခားfacebookသံုးတဲ့လူေတြကပိုၿပီးႀကိဳက္
သလဲ၊ဓာတ္ပံုနဲ႔တင္တဲ့post လား၊ဗီဒီယိုနဲ႔တင္တဲ့post လား၊အမ်ားပိုႀကိဳက္
တဲ့post ပံုစံဟာေနာင္အနာဂတ္ကာလမွာအမ်ားပိုၿပီးျမင္ရဖို႔အခြင့္အလမ္း
ပိုရွိလာပါမယ္။ဆိုၾကပါစို႔ဓာတ္ပံုနဲ႔တင္တဲ့post ေတြကိုဗီဒီယိုနဲ႔တင္တဲ့post
ေတြထက္လူပိုႀကိဳက္တယ္ ဆိုရင္ေနာင္မွာဓာတ္ပံုနဲ႔တင္တဲ့post ေတြက
ဗီဒီယိုနဲ႔တင္တဲ့post ေတြထက္Public wall ေပၚမွာပိုၿပီးေပၚဖို႔အခြင့္အေရး
ရွိပါမယ္။ေၾကာ္ျငာတြဲပါလာတဲ့ကိုယ့္post ကိုကလစ္ႏွိပ္ၿပီးဖတ္ရတဲ့လူ
တစ္ေယာက္ကေနာက္ထပ္အဲဒီလိုpost မ်ားကိုထပ္ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုပါစို႔။
ဆိုတာရွိတယ္။Google ကSearch result ranking
မ်ဳိးခပ္ဆန္ဆန္ပါပဲ။သာမန္သံုးတဲ့လူက ျပႆနာမရွိေပမယ့္ facebookကို
ေစ်းကြက္တစ္ခုလိုသေဘာထားၿပီးသံုးမယ့္သူကေတာ့ ကိုယ္တင္မယ့္post ေတြကို
ျပင္ဆင္တဲ့အခါဒီအခ်က္အားလံုးကိုထည့္ၿပီး
စဥ္းစားထားဖို႔လိုပါတယ္။Facebookဟာpost တင္တဲ့အခါမွာ စာသားခ်ည္း
သက္သက္တင္တဲ့post ေတြထက္ဓာတ္ပံုေတြဗီဒီယိုေတြနဲ႔တင္တာကို ပိုၿပီး
သေဘာက်ပါတယ္။တင္လိုက္တဲ့post တစ္ခုအေပၚမွာတုံ႕ျပန္မႈမ်ားေလေလ
(ဆိုလိုခ်င္တာကlike ေတြမ်ားမယ္၊comment ေတြမ်ားမယ္၊share လုပ္တာ
ေတြမ်ားမယ္) အဲဒီpost ကိုfacebookေပၚမွာ ျမင္ရဖို႔အခြင့္အလမ္းမ်ား
ေလေလျဖစ္ပါမယ္။လူတစ္ဦးခ်င္းစီနဲ႔ဆိုင္တဲ့facebook account အေပၚမွာ
မူတည္ၿပီးေျပာမယ္ဆိုရင္ကိုယ္တင္တဲ့post ကိုလူႀကိဳက္မ်ားေလေလ
ေနာင္တင္မယ့္post ကိုလူေတြပိုၿပီးျမင္ရဖို႔အခြင့္အလမ္းမ်ားေလေလ
ျဖစ္ပါမယ္။Facebook ကိုေစ်းကြက္လိုသေဘာထားၿပီးသံုးမယ့္ လူေတြ
အတြက္သူ႕account ဟာpublic type ျဖစ္မယ္ဆိုတာသေဘာေပါက္မယ္လို႔
ထင္ပါတယ္။သူ႕post ကိုလူႀကိဳက္ေလpublic ထဲကိုပိုၿပီးေပါက္ေလျဖစ္ပါမယ္။
ဘယ္လိုပံုစံမ်ဳိးနဲ႔တင္တဲ့post ကိုတျခားfacebookသံုးတဲ့လူေတြကပိုၿပီးႀကိဳက္
သလဲ၊ဓာတ္ပံုနဲ႔တင္တဲ့post လား၊ဗီဒီယိုနဲ႔တင္တဲ့post လား၊အမ်ားပိုႀကိဳက္
တဲ့post ပံုစံဟာေနာင္အနာဂတ္ကာလမွာအမ်ားပိုၿပီးျမင္ရဖို႔အခြင့္အလမ္း
ပိုရွိလာပါမယ္။ဆိုၾကပါစို႔ဓာတ္ပံုနဲ႔တင္တဲ့post ေတြကိုဗီဒီယိုနဲ႔တင္တဲ့post
ေတြထက္လူပိုႀကိဳက္တယ္ ဆိုရင္ေနာင္မွာဓာတ္ပံုနဲ႔တင္တဲ့post ေတြက
ဗီဒီယိုနဲ႔တင္တဲ့post ေတြထက္Public wall ေပၚမွာပိုၿပီးေပၚဖို႔အခြင့္အေရး
ရွိပါမယ္။ေၾကာ္ျငာတြဲပါလာတဲ့ကိုယ့္post ကိုကလစ္ႏွိပ္ၿပီးဖတ္ရတဲ့လူ
တစ္ေယာက္ကေနာက္ထပ္အဲဒီလိုpost မ်ားကိုထပ္ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုပါစို႔။
အဲဒီေၾကာ္ျငာေတြကိုယ္ကဖန္တီးထားတာမဟုတ္ရင္ေတာင္တစ္ဖက္လူရဲ႕ desktop
ကြန္ပ်ဴတာေပၚမွာဒါမွမဟုတ္မိုဘိုင္းဖုန္းေပၚမွာသြားၿပီးေပၚေနမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။Facebookဟာသူ႔ထဲ၀င္လာ တဲ့လူဘယ္ လမ္းေၾကာင္းက
လာတယ္၊ဘယ္လိုပစၥည္းမ်ဳိးသံုးၿပီး၀င္လာတယ္ဆိုတာေစာင့္ၾကည့္ေနပါ
တယ္။အသားလြတ္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ဒါေၾကာင့္user ဟာကြန္ပ်ဴတာေပၚ ကေနFacebook
ထဲ၀င္တာလား။မိုဘိုင္းဖုန္းေပၚကေနFacebook ထဲ၀င္
တာလားဆိုတာသူတို႔သိေနပါတယ္။ၿပီးေတာ့Facebook ထဲကိုမိုဘိုင္း
အင္တာနက္ကေနလာတာလား၊Wi-Fi အင္တာနက္ကေနလာတာလား
ဆိုတာကိုလည္းသိေနပါတယ္။ဒါေၾကာင့္တစ္ဖက္ကFacebook သံုးတဲ့လူ
အေပၚမူတည္ၿပီးသင့္ေတာ္တဲ့post ေတြကိုေဖာ္ျပေပးပါလိမ့္မယ္။ ေဒသ
တစ္ခုမွာေနတဲ့လူေတြဟာသူတို႔ရဲ႕စမတ္ဖုန္းကိုသံုးၿပီးFacebook ၾကည့္တာ
မ်ားတယ္ဆိုပါစို႔၊သူတို႔ရဲ႕စမတ္ဖုန္းFacebook
မွာဗီဒီယိုPostေတြကိုေတြ႕ရဖို႔
အခြင့္အလမ္းပိုနည္းပါလိမ့္မယ္။ဒါဟာေဒသတစ္ခုရဲ႕Facebook ပရိသတ္
အေပၚမူတည္ၿပီးဘယ္လိုpost မ်ဳိးတင္မယ္ဆိုတာေစ်းကြက္ ေဖာ္ေဆာင္
သူကစဥ္းစားရမယ့္ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။Facebook မွာpost
အေဟာင္းေတြနဲ႔ေသေနတာမ်ဳိးကိုFacebook အဖြဲ႕ႀကီးကမႀကိဳက္ပါဘူး။ account
တစ္ခုဟာpost အသစ္ေတြနဲ႔ရွင္သန္ေနတာကိုပိုၿပီး သေဘာက်ပါ တယ္။Facebook
ကိုသာမန္အသံုးအေနနဲ႔မဟုတ္ဘဲေစ်းကြက္တစ္ခုလို
သေဘာထားၿပီးသံုးမယ့္လူဟာဒါကိုအေလးအနက္ထားဖို႔လိုပါမယ္။ Facebook မွာpost
အသစ္ေတြတင္ေလေလအဲဒီpost ေတြဟာnewsfeed
ေတြမွာပိုၿပီးေဖာ္ျပခံရဖို႔အခြင့္အလမ္းမ်ားေလေလ ျဖစ္ ပါတယ္။Post တစ္ခု
နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးအမ်ားဆီကNegative feedback ေတြမရဖို႔လည္းလိုပါတယ္။
ကြန္ပ်ဴတာေပၚမွာဒါမွမဟုတ္မိုဘိုင္းဖုန္းေပၚမွာသြားၿပီးေပၚေနမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။Facebookဟာသူ႔ထဲ၀င္လာ တဲ့လူဘယ္ လမ္းေၾကာင္းက
လာတယ္၊ဘယ္လိုပစၥည္းမ်ဳိးသံုးၿပီး၀င္လာတယ္ဆိုတာေစာင့္ၾကည့္ေနပါ
တယ္။အသားလြတ္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ဒါေၾကာင့္user ဟာကြန္ပ်ဴတာေပၚ ကေနFacebook
ထဲ၀င္တာလား။မိုဘိုင္းဖုန္းေပၚကေနFacebook ထဲ၀င္
တာလားဆိုတာသူတို႔သိေနပါတယ္။ၿပီးေတာ့Facebook ထဲကိုမိုဘိုင္း
အင္တာနက္ကေနလာတာလား၊Wi-Fi အင္တာနက္ကေနလာတာလား
ဆိုတာကိုလည္းသိေနပါတယ္။ဒါေၾကာင့္တစ္ဖက္ကFacebook သံုးတဲ့လူ
အေပၚမူတည္ၿပီးသင့္ေတာ္တဲ့post ေတြကိုေဖာ္ျပေပးပါလိမ့္မယ္။ ေဒသ
တစ္ခုမွာေနတဲ့လူေတြဟာသူတို႔ရဲ႕စမတ္ဖုန္းကိုသံုးၿပီးFacebook ၾကည့္တာ
မ်ားတယ္ဆိုပါစို႔၊သူတို႔ရဲ႕စမတ္ဖုန္းFacebook
မွာဗီဒီယိုPostေတြကိုေတြ႕ရဖို႔
အခြင့္အလမ္းပိုနည္းပါလိမ့္မယ္။ဒါဟာေဒသတစ္ခုရဲ႕Facebook ပရိသတ္
အေပၚမူတည္ၿပီးဘယ္လိုpost မ်ဳိးတင္မယ္ဆိုတာေစ်းကြက္ ေဖာ္ေဆာင္
သူကစဥ္းစားရမယ့္ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။Facebook မွာpost
အေဟာင္းေတြနဲ႔ေသေနတာမ်ဳိးကိုFacebook အဖြဲ႕ႀကီးကမႀကိဳက္ပါဘူး။ account
တစ္ခုဟာpost အသစ္ေတြနဲ႔ရွင္သန္ေနတာကိုပိုၿပီး သေဘာက်ပါ တယ္။Facebook
ကိုသာမန္အသံုးအေနနဲ႔မဟုတ္ဘဲေစ်းကြက္တစ္ခုလို
သေဘာထားၿပီးသံုးမယ့္လူဟာဒါကိုအေလးအနက္ထားဖို႔လိုပါမယ္။ Facebook မွာpost
အသစ္ေတြတင္ေလေလအဲဒီpost ေတြဟာnewsfeed
ေတြမွာပိုၿပီးေဖာ္ျပခံရဖို႔အခြင့္အလမ္းမ်ားေလေလ ျဖစ္ ပါတယ္။Post တစ္ခု
နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးအမ်ားဆီကNegative feedback ေတြမရဖို႔လည္းလိုပါတယ္။
အရင္ကေတာ့Facebook ဟာlike လုပ္ရင္လုပ္မလုပ္ရင္comment ေရး
ဆိုတာေလာက္ပဲရွိခဲ့ေပမယ့္အခုဆိုရင္ကိုယ့္စိတ္ကိုဒီထက္ပိုေဖာ္ျပဖို႔အခြင့္
အလမ္းေတြေပးထားပါတယ္။like မဟုတ္ဘဲတျခားေရြးခ်ယ္မႈ အေတာ္
မ်ားမ်ားကိုnegative feedback လို႔ယူဆစရာရွိလာပါတယ္။block လုပ္ခံရ
တာ၊unfriend အလုပ္ခံရတာေတြအပါအ၀င္ေပါ့။Negative feedback အရ မ်ားတဲ့Post
ဟာလူအမ်ားစုရဲ႕facebook wall ေပၚမွာေပၚဖို႔အခြင့္အလမ္း
ပိုၿပီးနည္းပါလိမ့္မယ္။ဒါကfacebookကိုေစ်းကြက္တစ္ခုလို သေဘာမထား
ခင္မွာႀကိဳၿပီးစဥ္းစားထားရမယ့္အခ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္။Facebook ေပၚတြင္
ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္တဲ့အခါမွာ post ကတစ္ဆင့္သြားလို႔ရတာရွိတယ္။ Group
ေတြဖြဲ႕ၿပီးအဲဒီကတစ္ဆင့္သြားလို႔ရတာေတြရွိပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ account
ရွိၿပီးသားလူေတြဟာဒီaccount နဲ႔page ဖြဲ႕မယ္ဆိုရင္ပိုၿပီးလြယ္ပါ
တယ္။ဒါေပမယ့္ကိုယ့္အေၾကာင္းေတြကိုအေကာင္းေရာအဆိုးပါfacebook
ေပၚတင္ဖူးရင္ဒါေတြက လုပ္ငန္းအေပၚမွာလာၿပီးထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။လူသိမ်ားေအာင္လုပ္ထားၿပီးသားလူတစ္ေယာက္ကိုယ္ပိုင္ နာမည္နဲ႔account
မဖြင့္
တာပိုေကာင္းပါတယ္။လံုး၀မဖြင့္ရဘူးလို႔ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ေနာက္တစ္ခုကGroup
ပါ။Group ဟာအေၾကာင္းအရာေခါင္းစဥ္တစ္ခုအေပၚမွာအမ်ား
၀ိုင္းၿပီးေဆြးေႏြးလို႔ရေအာင္forum - type ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့က႑ျဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ငန္း အတြက္ေစ်းကြက္ခ်ဲ႕ထြင္ေရးအေရာင္းျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ ကိုယ့္ရဲ႕
ေဖာက္သည္ေတြနဲ႔ဆက္ဆံဖို႔အတြက္သင့္ေတာ္တဲ့လမ္းေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး။Facebook
အေပၚမွာေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္မယ္ဆိုလုပ္သင့္တာကFacebook page
ပါ။ကိုယ္ပိုင္account နဲ႔သီးျခားကင္းလြတ္တဲ့post ျဖစ္ပါတယ္။
ဆိုတာေလာက္ပဲရွိခဲ့ေပမယ့္အခုဆိုရင္ကိုယ့္စိတ္ကိုဒီထက္ပိုေဖာ္ျပဖို႔အခြင့္
အလမ္းေတြေပးထားပါတယ္။like မဟုတ္ဘဲတျခားေရြးခ်ယ္မႈ အေတာ္
မ်ားမ်ားကိုnegative feedback လို႔ယူဆစရာရွိလာပါတယ္။block လုပ္ခံရ
တာ၊unfriend အလုပ္ခံရတာေတြအပါအ၀င္ေပါ့။Negative feedback အရ မ်ားတဲ့Post
ဟာလူအမ်ားစုရဲ႕facebook wall ေပၚမွာေပၚဖို႔အခြင့္အလမ္း
ပိုၿပီးနည္းပါလိမ့္မယ္။ဒါကfacebookကိုေစ်းကြက္တစ္ခုလို သေဘာမထား
ခင္မွာႀကိဳၿပီးစဥ္းစားထားရမယ့္အခ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္။Facebook ေပၚတြင္
ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္တဲ့အခါမွာ post ကတစ္ဆင့္သြားလို႔ရတာရွိတယ္။ Group
ေတြဖြဲ႕ၿပီးအဲဒီကတစ္ဆင့္သြားလို႔ရတာေတြရွိပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ account
ရွိၿပီးသားလူေတြဟာဒီaccount နဲ႔page ဖြဲ႕မယ္ဆိုရင္ပိုၿပီးလြယ္ပါ
တယ္။ဒါေပမယ့္ကိုယ့္အေၾကာင္းေတြကိုအေကာင္းေရာအဆိုးပါfacebook
ေပၚတင္ဖူးရင္ဒါေတြက လုပ္ငန္းအေပၚမွာလာၿပီးထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။လူသိမ်ားေအာင္လုပ္ထားၿပီးသားလူတစ္ေယာက္ကိုယ္ပိုင္ နာမည္နဲ႔account
မဖြင့္
တာပိုေကာင္းပါတယ္။လံုး၀မဖြင့္ရဘူးလို႔ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ေနာက္တစ္ခုကGroup
ပါ။Group ဟာအေၾကာင္းအရာေခါင္းစဥ္တစ္ခုအေပၚမွာအမ်ား
၀ိုင္းၿပီးေဆြးေႏြးလို႔ရေအာင္forum - type ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့က႑ျဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ငန္း အတြက္ေစ်းကြက္ခ်ဲ႕ထြင္ေရးအေရာင္းျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ ကိုယ့္ရဲ႕
ေဖာက္သည္ေတြနဲ႔ဆက္ဆံဖို႔အတြက္သင့္ေတာ္တဲ့လမ္းေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး။Facebook
အေပၚမွာေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္မယ္ဆိုလုပ္သင့္တာကFacebook page
ပါ။ကိုယ္ပိုင္account နဲ႔သီးျခားကင္းလြတ္တဲ့post ျဖစ္ပါတယ္။
Facebook pageဟာလူမႈကြန္ရက္ေပၚမွာေပၚေပၚလြင္လြင္ထင္ထင္ရွားရွား
ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔အမ်ားနဲ႔ဆက္ဆံရာမွာပိုၿပီးအစြမ္းထက္ဖို႔ဒီဇိုင္းခ်ၿပီးတီထြင္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။Facebook
page ဟာအေျခခံအဆင့္ေတြအတြက္အခမဲ့ ျဖစ္ပါတယ္။ အခမဲ့
ဆိုေပမယ့္လံုေလာက္တဲ့feature ေတြေပးထားပါတယ္။
ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္အဆင့္တစ္ခုအထိသြားခ်င္ရင္ေတာ့အခေပးအဆင့္ကို
တက္ရပါမယ္။အေျခခံအဆင့္ေလာက္နဲ႔မလံုေလာက္ပါဘူး။အခေပးအဆင့္မွာfeature
ေတြပိုစံုလာ႐ံု၊Layout designေတြပိုၿပီးျပည့္ျပည့္စံုစံုလုပ္လာႏိုင္႐ံု
တင္မကဘဲ ေၾကာ္ျငာဆန္ဆန္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တာမ်ဳိးေတြရွိလာပါတယ္။
စီးပြားေရးေစ်းကြက္အေနနဲ႔facebookကိုသံုးရင္အမ်ားစုကေတာ့အေျခခံ အဆင့္post
အေနနဲ႔သြားေလ့ရွိပါတယ္။အခမဲ့post ကိုသံုးတဲ့အတြက္ အားနည္းခ်က္
ကကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္နာမည္နဲ႔ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့အင္တာနက္ လိပ္စာ
မရႏိုင္တာပါ။Facebook ကေပးတဲ့လိပ္စာကိုပဲရႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီးအဲဒီ
လိပ္စာကအကၡရာနဲ႔ဂဏန္းအေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့လိပ္စာပါ။
မ်ားေသာအားျဖင့္ဂဏန္းတစ္ဒါဇင္ေလာက္နဲ႔ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့လိပ္စာျဖစ္ပါ တယ္။Page
ဖြဲ႕စည္းၿပီးအလုပ္လုပ္လို႔Like ႏွစ္ဆယ့္ငါးခုရလာၿပီဆိုရင္ ေတာ့facebook.com/username
ကို၀င္ၿပီးစိတ္ႀကိဳက္နာမည္ရဖို႔အဆင့္
တစ္ခုကိုတက္ႏိုင္ပါၿပီ။အလ်ဥ္းသင့္ရင္post ကေနေဖာ္ေဆာင္မယ့္
စီးပြားေရးနည္းလမ္းေတြကိုတင္ျပပါမယ္။
ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔အမ်ားနဲ႔ဆက္ဆံရာမွာပိုၿပီးအစြမ္းထက္ဖို႔ဒီဇိုင္းခ်ၿပီးတီထြင္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။Facebook
page ဟာအေျခခံအဆင့္ေတြအတြက္အခမဲ့ ျဖစ္ပါတယ္။ အခမဲ့
ဆိုေပမယ့္လံုေလာက္တဲ့feature ေတြေပးထားပါတယ္။
ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္အဆင့္တစ္ခုအထိသြားခ်င္ရင္ေတာ့အခေပးအဆင့္ကို
တက္ရပါမယ္။အေျခခံအဆင့္ေလာက္နဲ႔မလံုေလာက္ပါဘူး။အခေပးအဆင့္မွာfeature
ေတြပိုစံုလာ႐ံု၊Layout designေတြပိုၿပီးျပည့္ျပည့္စံုစံုလုပ္လာႏိုင္႐ံု
တင္မကဘဲ ေၾကာ္ျငာဆန္ဆန္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တာမ်ဳိးေတြရွိလာပါတယ္။
စီးပြားေရးေစ်းကြက္အေနနဲ႔facebookကိုသံုးရင္အမ်ားစုကေတာ့အေျခခံ အဆင့္post
အေနနဲ႔သြားေလ့ရွိပါတယ္။အခမဲ့post ကိုသံုးတဲ့အတြက္ အားနည္းခ်က္
ကကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္နာမည္နဲ႔ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့အင္တာနက္ လိပ္စာ
မရႏိုင္တာပါ။Facebook ကေပးတဲ့လိပ္စာကိုပဲရႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီးအဲဒီ
လိပ္စာကအကၡရာနဲ႔ဂဏန္းအေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့လိပ္စာပါ။
မ်ားေသာအားျဖင့္ဂဏန္းတစ္ဒါဇင္ေလာက္နဲ႔ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့လိပ္စာျဖစ္ပါ တယ္။Page
ဖြဲ႕စည္းၿပီးအလုပ္လုပ္လို႔Like ႏွစ္ဆယ့္ငါးခုရလာၿပီဆိုရင္ ေတာ့facebook.com/username
ကို၀င္ၿပီးစိတ္ႀကိဳက္နာမည္ရဖို႔အဆင့္
တစ္ခုကိုတက္ႏိုင္ပါၿပီ။အလ်ဥ္းသင့္ရင္post ကေနေဖာ္ေဆာင္မယ့္
စီးပြားေရးနည္းလမ္းေတြကိုတင္ျပပါမယ္။
Mobile Guide Journal (Every Monday)
https://www.facebook.com/officialmobileguidejournal
No comments:
Post a Comment